sähköpostimarkkinointi

Me sähköpostinörtit rakastamme pakkomielteisesti jännittäviä sähköpostisuunnitelmia ja uusia koodaustemppuja. Mutta todellinen syy sähköpostien lähettämiseen? Rakennamme suhteita, jotka edistävät liiketoiminnan tuloksia.

Jotta sähköpostimarkkinointi toimisi kanavana, sinun on suoriuduttava kolmesta pääalueesta: Toimitettavuus, sitoutuminen ja arvo.

Miten parannat sähköpostimarkkinoinnin suorituskykyäsi?

Sähköposti on edelleen yksi parhaista markkinointikanavista, kun on kyse sijoitetun pääoman tuotosta – jokaista sähköpostimarkkinoijien sähköpostiin käyttämää 1 euroa kohden he saavat 36 euroa vastinetta – joten jos et näe sähköpostin koko potentiaalia, kannattaa kokeilla näitä Constant Contactin, HubSpotin, Mailchimpin sekä betamo.com -sivuston  asiantuntijoiden vinkkejä:

1. Mene avauslukuja pidemmälle sitoutumisen mittarina

Sitoutuminen on keskeinen tekijä postilaatikkoon pääsemisessä. Se osoittaa, että olet laillinen lähettäjä, josta tilaajat haluavat kuulla.

Mutta niin suosittuja kuin ne ovatkin, avaamisprosentti ei ole sähköpostin mittari, joka osoittaa tarkasti, että näin on tapahtunut.

Tämä johtuu osittain siitä, että Applen Mail Privacy Protection vaikuttaa nyt yli 53 prosenttiin sähköpostin markkinaosuudesta ja paisuttaa avausprosenttia niiden kohdalla, jotka ovat valinneet sähköpostiosoitteen. Lisäksi Nicholas sanoo, että monet eivät ymmärrä, että botit voivat nostaa avausprosenttia.

Sen sijaan, että luottaisit avausprosenttiin, katso sitoutumisen merkkejä, jotka osoittavat, että sähköposti todella päätyi postilaatikkoon ja synnytti todellista vuorovaikutusta. Näitä ovat mm:

·        Klikkausprosentti

·        Peruutusprosentti

·        Sähköpostivastaukset

·        Lukemisasteet

·        Myynti ja tulot

2. Aseta laatu määrän sijaan etusijalle listanrakennuspyrkimyksissänne

Sähköposti on lupaan perustuva markkinointikanava. Tilaajat ovat nostaneet kätensä ylös ja suostuneet kuulemaan sinusta.

Kun aloitat tämän jo sitoutuneen yleisön kanssa, se lähettää myönteisempiä signaaleja Internet-palveluntarjoajallesi (ISP) ja auttaa sinua saamaan sähköpostisi useammin perille.

Entä jos olet vasta aloittamassa?

Sanomme sen kovempaa takapenkkiläisille: Älä osta sähköpostilistaa.

Sen sijaan, että keskittyisit listasi kokoon, kykysi parantaa sähköpostimarkkinointia ja kampanjoiden suorituskykyä perustuu viime kädessä laadukkaan sisällön lähettämiseen, joka tuo tilaajalle lisäarvoa.

Tämän arvon määritelmän tulisi perustua:

·        Missä vaiheessa tilaajat ovat asiakaspolullaan

·        liiketoimintasi luonne (ja mitä se tarkoittaa tilaajille).

·        Kuinka usein voit tarjota todellista arvoa viestissäsi (joka voi olla opettavainen, inspiroiva tai tuloihin liittyvä).

·        kuinka usein tilaajat kuulevat sinusta, kun noudatat etukäteen asettamiasi odotuksia.

3. Saapuneen postilaatikon tunnistaminen > aihealueen optimointi

Saapuneiden viestien määrän lisääntyessä postilaatikoiden välitön tunnistaminen ja uskottavuus ovat ratkaisevan tärkeitä. Harkitse BIMI:n (lyhenne sanoista Brand Indicators for Message Identification) käyttöönottoa. BIMI:n avulla voit näyttää lähettäjän logon viestiesi rinnalla postilaatikossa, kun ne on tarkistettu BIMI-määritysten mukaisesti.

Koska BIMI on palvelimillasi oleva tekstitietue, se toimii SPF:n, DMARC:n ja DKIM:n rinnalla ja viestii sähköpostiasiakkaille, että olet sinä itse, ja auttaa sähköpostin toimitettavuudessa.

Sähköpostimarkkinoinnin parantamistavoista käytävissä keskusteluissa otsikkorivit nousevat yleensä listan kärkeen, mutta on tärkeää muistaa, että ne ovat vain yksi osa onnistunutta sähköpostia.

Nimi ja se, haluavatko tilaajat todella kuulla sinusta, ovat itse asiassa tärkeämpiä.

4. Palaa sähköpostin toimitettavuuden perusasioihin.

Sähköpostin toimitettavuus on monimutkainen asia, jossa on monia liikkuvia osia, sanoo Mailchimpin tuotehallintajohtaja John Wolf.

”Ei ole olemassa mitään erikoiasetta, joka varmistaisi toimitettavuuden, olipa kyse sitten lähettäjästä, roskapostisuodattimien välttämisestä tai IP-osoitteiden hallinnoinnista. On tehtävä monia asioita todella oikein, jotta menestyksen perustaa voidaan kehittää.”

Esimerkiksi käyttämiesi (tai käyttämättä jättämiesi) IP-osoitteiden määrällä ei ole niin paljon merkitystä kuin luulet.

Kukin asiantuntija suositteli, että verkkotunnukset on todennettu ja että noudatat infrastruktuurin parhaita käytäntöjä, mukaan lukien DMARC, SPF ja DKIM.

Todellinen ratkaisu? Tarkastele yhteystietojesi lähdettä, listojasi, ja huolehdi niistä ihmisistä, jotka todella haluavat saada sähköpostisi.

5. Hyväksy Gmailin Promotions-välilehti

Sähköpostimarkkinoijat rakastavat kuulla postilaatikkosijoittelusta – mutta jos todella pysähdyt miettimään asiaa, viestisi kuuluvat Gmailin Promotions-välilehden kaltaisiin myynninedistämiskansioihin.

Tilaajat tietävät, että viestisi löytyvät sieltä, joten hyväksy se. Voisit suositella, että tilaajat siirtävät sähköpostisi ensisijaiseen postilaatikkoonsa… mutta miksi?

Kun tilaajat selaavat Kampanjat-välilehteä, he ovat valmiita toimimaan ja ostamaan jotain. Jos voit tehdä enemmän rohkaistaksesi ihmisiä etsimään sähköpostiasi, haluamaan sitä ja odottamaan sitä, Charestin mukaan se on tärkeämpää kuin yrittää pelata tiesi toiseen kansioon.

Laadi suunnitelma, jonka avulla voit lähettää sähköpostia johdonmukaisesti ja yrityksellesi sopivalla tahdilla ja taajuudella.

6. Ota tietosi mukaan, jos vaihdat ESP:tä

Jos vaihdat ESP:tä on tärkeää ottaa tiedot mukaan.

Yksi yleisimmistä sudenkuopista, joihin törmään, ovat asiakkaat, jotka siirtyvät alustalle, mutta eivät tuo tietoja mukanaan. Haluat kaikki nämä signaalit, myös negatiiviset mittarit, kuten tilausten peruutukset, jotka ovat todella arvokkaita. Ne kertovat, milloin joku on viimeksi ollut kanssasi tekemisissä, ja se on loistava perusta, jonka perusteella voit suodattaa listasi ja kohdentaa sen henkilöille, jotka todella haluavat kuulla sinusta.

Tutki sähköpostin suorituskykymittareita, kuten:

·        Sitoutuminen: Avaukset, klikkaukset ja vastaukset

·        Toimitettavuus: Roskapostivalitusraportit

·        Tilausten peruutukset: Opt-out-listasi

Lopuksi

Sähköpostimarkkinointi on äärimmäisen tehokas tapa tehdä markkinointia, mutta lajin sisällä voi joko onnistua tai epäonnistua. Ota siis 6 vinkkiämme talteen, kohti parempaa markkinointia.

By admin

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *